Torta „Poljubac od malina“

„Ako hoces dobro jesti, moras dobro balat oko sporeta“, govorila je moja tetka skoro uvijek kada je spremala neko jelo. Nije bas pravilo, ali ima i dosta istine u tome, znaju mnoge domacice.

Ne samo svakodnevno za svoju porodicu, vec i za neka posebna slavlja  kada se ocekuju gosti, svaka domacica se trudi da da najbolje od sebe i napravi jelo koje ce se gostima svidjeti i uzivati u svakom zalogaju. Pa kada gosti odusevljeno hvale kuvaricu domacicu, nema vece nagrade za ulozeni trud.

Ali sta znaci za domacicu, koja cijeli dan „bala“ oko sporeta da spremi neko jelo, sa kojim je sama na kraju zadovoljna, a gosti pronalaze primjedbe?

To se meni nekoliko puta desilo, pa i jucer. Pocetak dana nije najavljivao nista lose, naprotiv, za moju cesnicu dobila sam kompliment od moje mame: „Aaaaa, prava si Srbijanka, svaka cast!“. 🙂

Za glavno jelo, umjesto klasicnog svinjskog pecenja odlucila sam prvi put ispeci gusku za Bozic, i to na nacin kako se sprema ovdje u Austriji. To je pravi delikates. Uz pecenu patku sluzi se marinirani dinstani crveni kupus(u koji ide i nesto secera) i knedle od krompira. Slijedila sam uputstva recepta koji sam nasla na internetu i sve je islo glatko, kao da sam to radila sto puta do tada.

Nakon sarme, kojom su posebno moja djeca bila odusevljena, servirala sam ponosno mojim gostima medju kojima je dakle bila i moja mama, i gusku sa prilozima. Kao prvi, javio se moj najstariji sin sa „a jooooj, ja mislio onaj crveni kupus je za svjezu salatu, ja to necu jesti…“(bar je uzeo od guscjeg mesa u tanjir- knedle nije ni pipnuo), mami je, nakon sto ga je probala, kupus bio „mnogo sladak i prekuvan“( i ona se posluzila mesom, knedle nije ni probala), i mom muzu nesto nije bio atraktivan crveni kupus, pa se tako nije nasao ni u njegovom tanjiru (mesom se naravno posluzio) … Moja susjeda svoju porciju kupusa ponudila je njezinom muzu, nije prokomentarisala zasto. Moje odusevljenje i entuzijazam bili su na dnu. Visesatni trud u kuhinji jucer se nije isplatio…

Mada, njihovi komentari zvucali su mnogo bolje kada sam iznijela dezert, te se tu i moje raspolozenje malo popravilo…

Ove godine za Bozic nisam htjela praviti sitne kolacice, jer sam ih odskora  pravila naveliko vec u dvije ture. Prvo mom ujaku za Nikoljdan nekoliko vrsta, pa onda i mom susjedu za katolicki Bozic, cija je zena za slane specijalitete pravi majstor, ali za slatke nikako. U oba slucaja  sam pravila vise vrsta poput sapa, begov kolac, razne kuglice, bajaderu i sitne suhe kolacice.

Za jucerasnji praznik napravila sam tortu koja je i na oko i po okusu pravo zadovoljstvo svakog velikog gurmana. Ono po cemu se razlikuje od mnogih svecanih torti je, da krema nije „preteska“ od velikih kolicina maslaca ili margarina, vec joj savrsen okus daju lagani sastojci, poput nemasnog mladog sira.

Torta na njemackom ima dosadan naziv: „Torta od maka i mladog sira“. Ja sam je krstila u „Poljubac od malina“, jer svakako zasluzuje jedno takvo ime, s obzirom da  svaki zalogaj  prija kao poljubac 🙂

ZA KORU JE POTREBNO:

100g maslaca, 4 jaja, 70g mljevenih ljesnjaka, 90g secera, 150g mljevenog maka, 30g secera u prahu, 1 vanilin secer, 1 kasicica cimeta

ZA KREMU JE POTREBNO:

5 listova zelatine, sok od jednog limuna, 250ml slatke pavlake, 100g secera u prahu, 500g mladog nemasnog sira, 1 vanilin secer

ZA PRELIV OD MALINE JE POTREBNO:

3 lista zelatine, 300g malina, 50g secera u prahu

Priprema:

1. Maslac, secer u prahu, vanilin secer i cimet pjenasto umutiti. Dodavati jedan po zumanac, mutiti sve dok masa ne postane pjenasta. Posebno umutiti bjelance i kristal secer, a u posebnu ciniju pomijesati zajedno mak i ljesnjake. Naizmjenicno u masu od zumanaca dodavati mjesavinu maka i ljesnjaka i umucenu masu od bjelanjaka. Cjelokupnu dobijenu masu sipati u formu za torte i u prethodno  na  175c zagrijanoj pecnici peci ca. 40 minuta. Ispecenu koru ostaviti da se ohladi.

2.Sve sastojke za kremu, osim slatke pavlake i zelatine dobro mikserom zajedno izmutiti. Zelatinu omeksati u hladnoj vodi, visak vode baciti. U omeksalu zelatinu zatim dodati malo vruce vode dok se zelatina ne otopi i  dodati u masu sa mladim sirom. Slatku pavlaku umutiti i izmijesati sa masom od slatkog sira. Dobijenu kremu premazati preko ohladjene kore (koru do serviranja ostaviti u obrucu forme za torte i u obrucu je premazivati kremom i prelivom) .

3. PRELIV OD MALINA:

Zelatinu omeksati u hladnoj vodi, a kada je zelatina omeksala, visak vode baciti. Maline zajedno sa secerom u prahu ispirirati, pasirati (tako kaze original recept, ali ja to nisam uradila) i malo zagrijati na vatri i u toj toploj masi otopiti zelatinu. Tortu premazati prelivom od malina i ostaviti da se ohladi i stegne. Po zelji ukrasiti  svjezim jagodama.

WP_000259

7 Gedanken zu „Torta „Poljubac od malina“

  1. Draga moja Leno, često, moj sin ume da kaže, na slavi naše dobre kućne prijateljice; Ovo niko ne spremi kao ti, a ona, uvek doda: To mi je od tvoje mame. Nekad mije bilo žao, sad se nasmejem. Torta izgleda prelepo i verujem da je ukusna, čak i meni, koja nisam ljubitelj maka. Valjalo bi je probati.

    • A mene je moj sin pitao, ko je napravio sarmu, je li baba? Toliko je bila dobra, bas po njegovom ukusu da nije pomislio da sam je ja napravila 🙂 Nego, moji gosti nisu bili odusevljeni prilozima uz gusku spremljeni na malo drugaciji nacin nego sto se to kod nas sprema, iako je bilo stvarno ukusno. A sto se tice torte, ona se svakome svidjela, mama je posebno bila odusevljena i trazila je recept da i njezina snaja u Hercegovini napravi neki put 🙂

  2. Ovu tortu oću da probama kad dođem u Beč, kolko da znaš. A ni NA GUSKU SA SVE PRILOZI ne bih našla manu :).
    Šalim se malo, verujem da je sve bilo super. Samo, tvoje Srbende ne vole germansku ‚ranu.

Kommentar verfassen

